Logo Autoschade Posthuma



 
 
U bent hier: Home » Schade »

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen aan Autoschade Posthuma. Staat uw vraag er niet bij? Schroom dan niet om ons te bellen (058 212 55 75) of een bericht te sturen via de mail. Wij helpen u graag verder.

Mijn auto is total-loss verklaard. Wat houdt dit in?
Als uw auto financieel total-loss wordt verklaard, dan betekent dit dat de kosten van het repareren van uw auto hoger zijn dan 2/3 van de dagwaarde van uw auto.

Wat is een waarborgsfonds?
Indien u schade heeft en de aanrichter is onbekend, dan kunt u een beroep doen op het waarborgfonds. Daarvoor moet u altijd een proces verbaal op laten maken. Via uw verzekering kunt u het formulier voor een waarborgfondsdeclaratie aanvragen. Uiteraard helpen wij u graag.

Werken jullie met originele onderdelen?
Wij gebruiken uitsluitend originele onderdelen! De enige uitzondering op deze regel vormt de zogenaamde Groene Polis van sommige verzekeringen.

Hoe zit met de expertisekosten?
Indien u de auto niet laat repareren, zal in de meeste gevallen een calculatie gemaakt moeten worden voor uw verzekeringsmaatschappij. Voor deze handeling brengen wij € 85,- excl. BTW in rekening. Er zijn verzekeringsmaatschappijen waarbij u deze expertisekosten niet hoeft te betalen. Mocht u later besluiten om de auto door ons te laten repareren, dan wordt dit bedrag in mindering gebracht op de eindfactuur.

Ik ben niet tevreden over de reparatie. En nu?
Mocht er onverhoopt iets niet in orde zijn met de door ons uitgevoerde reparatie? Neem dan contact met ons op. Wij streven ernaar u maximaal van dienst te zijn. Mochten wij er samen niet uitkomen, dan is het goed om te weten dat de Focwa-ANWB geschillencommissie bestaat. Deze behandelt onafhankelijk klachten tussen Focwa Eurogarantbedrijven en haar klanten.

Wanneer is de reparatie gereed?
Tijdens het intakegesprek proberen wij een indicatie te geven van de reparatietijd. Wij houden u altijd op de hoogte van de gang van zaken.

Wat moet ik meenemen naar een intakegesprek?
Voor het intakegesprek dient u uw auto, het kentekenbewijs 1 en 2, de groene kaart en een kopie van het schadeformulier mee te nemen.

Kan ik altijd langsrijden voor een prijsindicatie?
Tijdens onze openingstijden kunt u altijd langsrijden zonder een afspraak te maken. Het kan zijn dat u even moet wachten. Daarom is het handiger als u van te voren belt.

Hoe zit het met mijn eigen risico?
Zoals het woord het al zegt, betekent dit dat het risico voor eigen rekening is. Indien de schade verhaalbaar is op de tegenpartij, zal de verzekeringsmaatschappij de kosten aan u terugbetalen.

Hoe werkt no-claim?
Dit kunt u het beste aan uw verzekeringsmaatschappij vragen. Omdat dit voor iedere verzekerde weer verschillend is. Dit hangt namelijk af van uw verzekering, uw schadevrije jaren, leeftijd, etc.